Bounce rate är ett mätvärde som varje webbplatsägare och digital marknadsförare bör ha koll på. Men vad innebär egentligen bounce rate? Och hur vet du om din webbplats har en…
Performance Max är Googles mest automatiserade kampanjtyp för att nå ut brett i flera kanaler utan att behöva hantera flera olika kampanjer. Det gör det även enklare att driva konverteringar…
Vill du maximera synligheten för dina produkter på Google? Då har du kommit rätt. I detta blogginlägg går vi igenom hur du kommer igång med Google Merchant Center. Oavsett om…
Har du någonsin funderat över hur väl Google Analytics 4 överensstämmer med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR)? I detta inlägg kommer vi utforska möjligheterna att använda Google Analytics 4 i enlighet…
Visst kan det kännas lite svårt att sticka ut i den digitala trängseln och locka rätt kunder till din e-handel? Inga problem, we have got your back! I denna artikel…
Big Data är ett uttryck inom datavetenskapen och något som vi kommer i kontakt med allt mer inom digital marknadsföring. Förenklat är Big Data stora eller komplexa data som är…
Jobbar du med content och vill effektivisera ditt arbete med AI? 2023 var ett blomstrande år i teknikutvecklingen, men nu gäller det att kapitalisera och ta vara på det! Här…
Vad är Google Consent Mode v2? Och varför har den blivit ett måste för en fortsatt framgångsrik annonserings-strategi för den som vill köra Google Ads och Analytics även efter mars…
Högtider kan bli potentiella guldgruvor för företagare som vill locka nya kunder och öka försäljningen. Under Black Week-dagarna omsätter e-handeln 15% mer än en genomnsittsdag och under julveckan konsumerar vi…
Upplever du att du har skapat bra innehåll och optimerat det enligt konstens alla regler men ändå inte uppnått höga placeringar på Google? Du är inte ensam! En vanlig orsak…
Vill du skala upp och öka din onlineförsäljning? Google Shopping Ads är en bra och effektiv annonstyp som kan hjälpa dig med det. Bland e-handlare kommer majoriteten av de betalda…
Är du e-handlare och letar efter sätt att få din verksamhet att växa och bli mer lönsam? Kanske har du en bra produkt till ett bra erbjudande men ändå får…
...som du förmodligen inte visste fanns, men som kan hjälpa dig. Precis som att en målare behöver penslar och färg, så behöver en marknadsförare digitala verktyg i för att prestera…
Attrahera rätt målgrupp med rätt budskap genom att skapa och distribuera innehåll som målgruppen aktivt söker sig till. Inbound marketing är en långsiktig strategi som kräver konsekvent arbete och tålamod…
Kunddata är ett av de mest kraftfulla verktygen i marknadsföring. I dagens digitala era genereras enorma mängder data varje dag, och att kunna utnyttja denna data på rätt sätt kan…
Igår den 3 juli lämnade IMY (Integritetsmyndigheten) besked i fyra tillsyner för dataöverföring av personuppgifter till tredje land. CDON, Coop, Dagens Industri och Tele2 är de bolag som blivit granskade.…
Att ha många och bra länkar till din webbplats hjälper till att förbättra din ranking och synlighet vilket leder till mer organisk trafik. Men länkbygge är också den delen av…
Nu är det nedräkning på riktigt och vi har bara några dagar kvar innan det Google Analytics som vi alla känner slutar samla data. Så här kommer en påminnelse med…
LinkedIn är en plattform med över 900 miljoner användare. Det är dessutom användare som till stor del har möjlighet att ta beslut, som att till exempel köpa dina affärslösningar. Linkedins…
Att veta vilka sökord man ska satsa på i sitt SEO-arbete är inte alltid det enklaste. Vilka sökord är relevanta för just oss och hur hittar jag dem? I det…