Attrahera rätt målgrupp med rätt budskap genom att skapa och distribuera innehåll som målgruppen aktivt söker sig till. Inbound marketing är en långsiktig strategi som kräver konsekvent arbete och tålamod…
Kunddata är ett av de mest kraftfulla verktygen i marknadsföring. I dagens digitala era genereras enorma mängder data varje dag, och att kunna utnyttja denna data på rätt sätt kan…
Igår den 3 juli lämnade IMY (Integritetsmyndigheten) besked i fyra tillsyner för dataöverföring av personuppgifter till tredje land. CDON, Coop, Dagens Industri och Tele2 är de bolag som blivit granskade.…
Att ha många och bra länkar till din webbplats hjälper till att förbättra din ranking och synlighet vilket leder till mer organisk trafik. Men länkbygge är också den delen av…
Nu är det nedräkning på riktigt och vi har bara några dagar kvar innan det Google Analytics som vi alla känner slutar samla data. Så här kommer en påminnelse med…
LinkedIn är en plattform med över 900 miljoner användare. Det är dessutom användare som till stor del har möjlighet att ta beslut, som att till exempel köpa dina affärslösningar. Linkedins…
Att veta vilka sökord man ska satsa på i sitt SEO-arbete är inte alltid det enklaste. Vilka sökord är relevanta för just oss och hur hittar jag dem? I det…
Datadriven marknadsföring är en strategi som använder kunddata och analys för att fatta beslut om webbsidan, marknadsföringskampanjer och kundkommunikation. Genom att använda data som grund för marknadsföringsbeslut kan företag skapa…
Att komma igång och att utgå från en kanalstrategi är något som alla kan göra. Oavsett om det är varumärkesbyggande eller försäljningsdrivande intentioner. Men det krävs god förståelse och analys…
Account Based Marketing, även känt som ABM, växer i popularitet och har blivit en central strategi för många företag, framförallt inom Business to business-försäljning. Strategin bygger på att man med…
Ortto, tidigare Autopilot, är en marknadsföringsplattform med ett flertal funktioner och marknadsför sig som ett allt-i-ett-system för verksamheter online. Systemet stöttar upp för tillväxt hos företag genom en CDP (customer…
Hur du som företag ska komma igång med din digitala marknadsstrategi kan kännas glasklart för vissa, för andra kan det kännas överväldigande. I vilken ände börjar man? Hur ska den…
För att lyckas med ditt SEO-arbete är det viktigt att du jobbar med att skapa bra innehåll. SEO-anpassade texter som rankar högt ökar din synlighet och leder till mer trafik…
Vad syns vi på för sökord? Klickar någon? Och håller vi måttet när det kommer till de tekniska aspekterna? Dessa frågor och många fler får du svar på med hjälp…
Du har troligtvis hört talas om marketing automation vid det här laget men du undrar kanske - Vad är marketing automation och varför är det viktigt? Marketing automation möjliggör bland…
Ett första steg för att lyckas med annonseringen är att faktiskt synas och ett enkelt sätt att synas mer är att ta upp ökat annonsutrymme. Precis som en större billboard-tavla…
Marketing automation börjar bli allt mer populärt och fler företag väljer att satsa på att implementera verktyget. Med marketing automation kommer även uppsättning av kommunikationsflöden, eller automationsflöden som man också…
Anpassat innehåll är a och o i det digitala samhället som vi lever i idag. Därför är det viktigare än någonsin att göra din marknadsföring både personlig och relevant för…
A/B-testning är en kraftfull metod inom digital marknadsföring eftersom det kan hjälpa marknadsförare att optimera sitt content för att öka konverteringar, försäljning eller engagemang från användarna. Vad är ett A/B…
Instagrams annonsverktyg Meta ads manager är ett brett verktyg med många möjligheter. Visste du att du inte bara kan annonsera i Instagrams flöde? Utan även på Facebook, Messenger, Whatsapp eller…