För att nå framgång i marknadsföring, liksom i alla branscher, krävs mål. Ett användbart mål som ofta nämns och används för alla typer av investeringar är ROI, return on investment…
Välkomstmail är det mail som i regel har den allra högsta öppningsfrekvensen av alla mail du skickar ut till dina mottagare. För att vara mer exakt så är den genomsnittliga…
Få har tid att ge sig ut och fotografera allt innehåll till webb, presentationer och sociala medier konton. Så när tiden inte räcker till förlitar du dig kanske på sajter…
Vad är dark mode? Dark mode är en inställning som användaren kan applicera på både datorer och mobiler för att ändra färgerna på skärmen. Idén med dark mode är att…
GDPR, Cookies och data privacy är ord du garanterat hört talas om men vet du vad de egentligen innebär och varför de är så viktiga att tänka på, speciellt i…
Har du koll på Core Web Vitals? Den tekniska delen inom SEO är viktig men ibland kan det vara svårt att hänga med bland alla tekniska termer och förstå hur…
E-post är en välanvänd och utmärkt kanal för företag att använda när det kommer till uppdateringar kring sin verksamhet och andra erbjudanden. Den största utmaningen vi har sett när det…
ROAS är ett begrepp som används flitigt inom annonsering och kanske framförallt inom e-handeln. Men vad betyder egentligen ROAS, hur skiljer det sig från ROI och hur kan du implementera…
Att annonsera på Google är ett effektivt sätt att få ditt företag att växa och nå sina mål. Men, att skapa ett optimalt konto kan också upplevas som svårt. Särskilt…
YouTube har länge varit kungen i videovärlden, men det finns en ettrig utmanare. Video-appen TikTok har flera år i rad varit den mest nedladdade appen och tagit världen med storm…
Hur ofta har du googlat efter en butik, frisör eller restaurang för att hitta en nära dig eller i din stad? Ganska många gånger skulle jag gissa. Och det är…
En ny rankingsignal för bildsök har presenterats av Google och den här gången har kommande förändring en större inverkan på så många fler sätt än enbart användarupplevelsen i sökmotorn. Ett…
En bra uppsatt segmentering i CRM och Marketing Automation-system är en viktig faktor för att lyckas med sin epost-marknadsföring. Trots att många jobbar med det saknas ofta en vinnande strategi,…
Under gårdagen (16 mars 2022) gick Google ut med stora nyheter som kommer förändra arbetssättet inom digital analys för många. Från och med 1 juli 2023 kommer Googles mycket populära…
Det blir lätt många olika termer och förkortningar när man pratar marknadsföring. Inte minst när man börjar gruppera och beskriva sina olika kunder i olika kanaler. Begreppet kundgrupp används ibland…
UTM-taggning är ett sätt att spåra dina kampanjer bättre i Google Analytics. UTM ger dig möjlighet att styra dimensionerna kampanj, källa och medium på den inkommande trafiken. Fördelarna? Framförallt enklare…
Det var inte alltför länge sedan vi skapade emails innehållande enbart text. Något som idag är långt ifrån tillräckligt för att uppnå ett högt engagemang från mottagarna. Idag kräver mottagare…
Har du precis kommit igång med mätning eller är du nyfiken på hur GTM fungerar? Då är det bara att läsa vidare. I detta inlägg går vi igenom grundkomponenterna i…
För att maximera chansen att lyckas på Youtube som företag och influencer gäller det att fånga besökarens uppmärksamhet - både innan, under och efter att de tittar på ett klipp.…
Har du eller ditt företag kommit igång med Youtube eller har ni en Youtube-kanal som ni vill att fler ska hitta till? Låt mig introducera Youtube SEO. Precis som att…