Att skapa sökordsannonser kan vara svårt och tidskrävande. Ibland behöver man hjälp för att nå resultat - Google Dynamic Search Ads (DSA) är en annonstyp som hjälper dig på traven.…
Undrar du vad Facebook Ads format är eller hur du ska använda formaten? Det finns flera fördelar och nackdelar med de olika formaten. De lämpar sig för olika syften och…
Responsive Search Ads (RSA) är sökordsannonsering på Google där du tillsammans med Googles maskininlärning optimerar din annonscopy. Men hur fungerar det och hur skapar man Responsive Search Ads? Svaret på…
Igår, 11 oktober 2022, kom nyheten ut att Google byter namn på sitt populära datavisualiseringsverktyg Google Data Studio till Looker Studio. Men var ett namnbyte allt som hände eller kommer…
Nyhetsbrev och email marketing är än idag en av de mest använda marknadsföringsmetoderna tack vare sin höga ROI. Men för att uppnå den fulla potentialen av nyhetsbrev så krävs det…
Google Looker Studio är ett datavisualiseringsverktyg som används för att bygga dashboards för att lättare visualisera din data. Men hur använder du verktyget och hur kan det hjälpa dig? Här…
Det estimeras att det genomförs runt 63 000 “googlingar” globalt varje sekund. Det blir hissnande 5,4 miljarder googlingar, varje dygn! Google dominerar också den svenska marknaden bland alla sökmotorer. Enligt…
Är du en av dem som inte fullt förstått vad cookies (kakor) är och hur de fungerar? Du är inte ensam! Cookies fyller flera olika funktioner - från att ge…
Retargeting är en annonseringsmetod som hjälper dig nå personer som redan visat intresse för din hemsida eller app. Alltså riktad annonsering mot de som redan visat ett intresse för en…
Datavisualisering är en av de mest förbisedda men en av de viktigaste delarna i marknadsföring. För vad är data och statistik om ingen förstår den eller om du inte kan…
Google Ads Quality Score är ett mått på hur hög “kvalitet” en annons har. Att känna till och kunna förbättra Quality Score (kvalitetsresultat på svenska) är ett mycket kostnadseffektivt sätt…
Att spåra Facebook Ads i Google Analytics 4 är nödvändigt för att till fullo förstå vilken effekt din kampanj på Facebook har på kundresan. Glöm inte att lägga till Meta-pixeln…
Email marketing är ett område inom den digitala marknadsföringen som har hängt med väldigt länge som kommunikationskanal. Men trots det fortsätter sättet vi arbetar med email på att utvecklas till…
För att nå framgång i marknadsföring, liksom i alla branscher, krävs mål. Ett användbart mål som ofta nämns och används för alla typer av investeringar är ROI, return on investment…
Välkomstmail är det mail som i regel har den allra högsta öppningsfrekvensen av alla mail du skickar ut till dina mottagare. För att vara mer exakt så är den genomsnittliga…
Få har tid att ge sig ut och fotografera allt innehåll till webb, presentationer och sociala medier konton. Så när tiden inte räcker till förlitar du dig kanske på sajter…
Vad är dark mode? Dark mode är en inställning som användaren kan applicera på både datorer och mobiler för att ändra färgerna på skärmen. Idén med dark mode är att…
GDPR, Cookies och data privacy är ord du garanterat hört talas om men vet du vad de egentligen innebär och varför de är så viktiga att tänka på, speciellt i…
Har du koll på Core Web Vitals? Den tekniska delen inom SEO är viktig men ibland kan det vara svårt att hänga med bland alla tekniska termer och förstå hur…
E-post är en välanvänd och utmärkt kanal för företag att använda när det kommer till uppdateringar kring sin verksamhet och andra erbjudanden. Den största utmaningen vi har sett när det…