SEM

Search Engine Marketing

Annonsera effektivt på Google & Bing

Vill du annonsera på världens största sökmotor – och synas på relevanta sökord när dina kunder är redo att köpa just dina produkter/tjänster?

Med hjälp av SEM (search engine marketing) kan du driva pricksäker söktrafik till specifika sidor och kampanjer. Våra vassa SEM-specialister har bred erfarenhet av såväl Google som Bing och hjälper gärna till att driva tillväxt.

Få offert

Varför arbeta med oss?

  • Ingen bindningstid
  • Certifierade specialister
  • Datadrivet arbetssätt
  • Vi är proaktiva
  • Nöjda kunder

Vår process?

  • Nulägesanalys
  • Säkerställa optimal kontostruktur
  • Löpande optimering
  • Analys & Rapportering

Vårt löfte

  • Personlig service
  • Transparens
  • Utbildar dig som kravställare
  • Fokus på resultat
Flexibilitet

Varken bindningstid eller inlåsningseffekt.

Vi sätter upp Google Ads i ert namn som superadmins och delar sen access till vår egen förvaltning. Det innebär att du när som helst kan byta leverantör men behålla all data.

Därtill har Maia ingen bindningstid, vi har endast en uppsägningstid på 30 dagar. Behöver du avsluta engagemanget med Google Ads ska det gå smärtfritt. I en digital värld behöver du som beställare kunna skifta fokus snabbt, det vill vi främja.

Expertis

Vi utbildar framtidens
SEM-experter.

Maia utbildar på några av Sveriges främsta skolor för digital marknadsföring. Vi älskar att dela kunskap och att föreläsa kräver att vi ligger i absoluta framkant samtidigt som vi behöver vara extremt pedagogiska. Något som översätts direkt tillbaka in i våra kunduppdrag.

Medieinstitutet
Berghs School of Communication logo
Automation

Allting värt att repetera, är värt att automatisera.

När vi arbetar med SEM för våra kunder så har våra specialister ett visst antal timmar dedikerat till varje kund. Då är det viktigt att vi är effektiva.

Därför automatiserar vi delar av arbetet för att fler timmar ska gå till faktiskt optimering och analys. Det som driver tillväxt.

Effektivitet

Vi motarbetar falska klick, så annonserna når människor.

Vi är generellt försiktiga med att nämna AI. Men falska klick är ett utbrett problem inom köpt annonsering som inte pratas om. Både robotar och systematisk bearbetning från konkurrenter sker. Majoriteten av detta lyckas vi filtrera bort, med just AI.

FAQ

Vanliga frågor

Hur fungerar SEM?

SEM syftar till de betalda annonserna i Googles sökresultat. Som företag väljer man vilka sökord man vill synas på genom att gå in i en digital budgivning. Detta sker automatiskt på några millisekunder så fort någon gör en sökning på något av sökorden ni vill synas på. Olika sökord har olika hög konkurrens, och därmed olika pris.

När passar Microsoft Ads?

Microsoft Ads (tidigare Bing Ads) erbjuder i regel lägre konkurrens och högre ROI än Google Ads, dock har sökmotorn Bing en betydligt lägre efterfrågan än Google och därmed färre kunder att nå ut till. Med det sagt så är det många företag som inte utnyttjar Microsoft Ads som kanal alls och går miste om outnyttjad potential. Kanalen tenderar att i synnerhet passa företag med lite äldre målgrupp bäst.

Vad kostar SEM?

Kostnaden för SEM beror dels på hur dyra sökord man vill synas på och därmed hur hög budget man vill spendera i annonsering, samt tiden det tar att utföra arbetet i konsulttimmar. Med det sagt så varierar kostnaden från företag till företag. Välkommen att höra av dig för att få en offert!

Hur tar Maia betalt?

Vi på Maia baserar alla våra uppdrag på ett timarvode. Vi estimerar med andra ord uppdragets omfattning i timmar och fakturerar sedan för tiden som har gått åt. Vi skräddarsyr även lösningar för hantering av annonseringsbudget, så att det flyter på så smidigt som möjligt, anpassat efter kundens behov.

Kan ni garantera resultat?

Ja, det kan vi! Förutsatt att våra SEM-specialister ser potential för sökannonsering så kan vi garantera ett positivt resultat. Faktum är att vi erbjuder en Pengarna tillbaka-garanti om vi inte uppfyller det löftet efter en månads annonsering.

Arbetar ni internationellt?

Ja, vi arbetar med globala SEM projekt. Vi utför sökordsanalyser och skapar annonstexter på svenska och engelska – och får stöd av vassa underleverantörer för andra språk.

Hur rapporterar ni resultat?

Vi rapporterar resultat i samband med ett månadsmöte eller månadsmail – vad kunden föredrar. Här delar vi insikter kring de förändringar som skett i annonskontot och de KPIer vi gemensamt bestämt ska följas upp, samt actions framåt.

Vill du arbeta med oss?

Få ett prisförslag