Datadriven marknadsföring är en strategi som använder kunddata och analys för att fatta beslut om webbsidan, marknadsföringskampanjer och kundkommunikation. Genom att använda data som grund för marknadsföringsbeslut kan företag skapa…
Att komma igång och att utgå från en kanalstrategi är något som alla kan göra. Oavsett om det är varumärkesbyggande eller försäljningsdrivande intentioner. Men det krävs god förståelse och analys…
Account Based Marketing, även känt som ABM, växer i popularitet och har blivit en central strategi för många företag, framförallt inom Business to business-försäljning. Strategin bygger på att man med…
Ortto, tidigare Autopilot, är en marknadsföringsplattform med ett flertal funktioner och marknadsför sig som ett allt-i-ett-system för verksamheter online. Systemet stöttar upp för tillväxt hos företag genom en CDP (customer…
Hur du som företag ska komma igång med din digitala marknadsstrategi kan kännas glasklart för vissa, för andra kan det kännas överväldigande. I vilken ände börjar man? Hur ska den…
För att lyckas med ditt SEO-arbete är det viktigt att du jobbar med att skapa bra innehåll. SEO-anpassade texter som rankar högt ökar din synlighet och leder till mer trafik…
Vad syns vi på för sökord? Klickar någon? Och håller vi måttet när det kommer till de tekniska aspekterna? Dessa frågor och många fler får du svar på med hjälp…
Du har troligtvis hört talas om marketing automation vid det här laget men du undrar kanske - Vad är marketing automation och varför är det viktigt? Marketing automation möjliggör bland…
Ett första steg för att lyckas med annonseringen är att faktiskt synas och ett enkelt sätt att synas mer är att ta upp ökat annonsutrymme. Precis som en större billboard-tavla…
Marketing automation börjar bli allt mer populärt och fler företag väljer att satsa på att implementera verktyget. Med marketing automation kommer även uppsättning av kommunikationsflöden, eller automationsflöden som man också…
Anpassat innehåll är a och o i det digitala samhället som vi lever i idag. Därför är det viktigare än någonsin att göra din marknadsföring både personlig och relevant för…
A/B-testning är en kraftfull metod inom digital marknadsföring eftersom det kan hjälpa marknadsförare att optimera sitt content för att öka konverteringar, försäljning eller engagemang från användarna. Vad är ett A/B…
Instagrams annonsverktyg Meta ads manager är ett brett verktyg med många möjligheter. Visste du att du inte bara kan annonsera i Instagrams flöde? Utan även på Facebook, Messenger, Whatsapp eller…
Facebook Ads är ett brett verktyg med många möjligheter. Visste du att du inte bara kan annonsera i Facebook-flödet? Utan även på Messenger, Instagram, Whatsapp eller i olika spelapplikationer (Audience…
Att skriva på ett sätt som både fångar mottagarens uppmärksamhet, får dem att vilja läsa och slutligen konvertera är en konst i sig. Att nå fram i det digitala bruset…
Att hitta rätt bland email plattformar är idag svårare än man kan tro. Beroende på vilken typ av verksamhet som man bedriver så passar vissa email plattformar bättre än andra.…
TikTok är det senaste sociala mediet som har exploderat i popularitet, och det är inte svårt att se varför. Det är enkelt att använda, roligt och hjälper användare att skapa…
Google BigQuery är en plattform för datahantering och analys som tillåter organisationer att hantera och analysera stora mängder data på ett effektivt sätt. BigQuery är en molnbaserad lösning, vilket innebär…
Stora som små företag har drabbats hårt av förlorade kunder de senaste åren på grund av pandemin. Effekten av det är att företag har blixt-digitaliserat sig genom appar och smidiga…
SEO, sökmotoroptimering, är ett arbete som sträcker sig längre än till webben och Google. Faktum är att majoriteten av alla sociala medier och webbplatser har en sökmotorfunktion - och den…