ROAS är ett begrepp som används flitigt inom annonsering och kanske framförallt inom e-handeln. Men vad betyder egentligen ROAS, hur skiljer det sig från ROI och hur kan du implementera…
Att annonsera på Google är ett effektivt sätt att få ditt företag att växa och nå sina mål. Men, att skapa ett optimalt konto kan också upplevas som svårt. Särskilt…
YouTube har länge varit kungen i videovärlden, men det finns en ettrig utmanare. Video-appen TikTok har flera år i rad varit den mest nedladdade appen och tagit världen med storm…
Hur ofta har du googlat efter en butik, frisör eller restaurang för att hitta en nära dig eller i din stad? Ganska många gånger skulle jag gissa. Och det är…
En ny rankingsignal för bildsök har presenterats av Google och den här gången har kommande förändring en större inverkan på så många fler sätt än enbart användarupplevelsen i sökmotorn. Ett…
En bra uppsatt segmentering i CRM och Marketing Automation-system är en viktig faktor för att lyckas med sin epost-marknadsföring. Trots att många jobbar med det saknas ofta en vinnande strategi,…
Under gårdagen (16 mars 2022) gick Google ut med stora nyheter som kommer förändra arbetssättet inom digital analys för många. Från och med 1 juli 2023 kommer Googles mycket populära…
Det blir lätt många olika termer och förkortningar när man pratar marknadsföring. Inte minst när man börjar gruppera och beskriva sina olika kunder i olika kanaler. Begreppet kundgrupp används ibland…
UTM-taggning är ett sätt att spåra dina kampanjer bättre i Google Analytics. UTM ger dig möjlighet att styra dimensionerna kampanj, källa och medium på den inkommande trafiken. Fördelarna? Framförallt enklare…
Det var inte alltför länge sedan vi skapade emails innehållande enbart text. Något som idag är långt ifrån tillräckligt för att uppnå ett högt engagemang från mottagarna. Idag kräver mottagare…
Har du precis kommit igång med mätning eller är du nyfiken på hur GTM fungerar? Då är det bara att läsa vidare. I detta inlägg går vi igenom grundkomponenterna i…
För att maximera chansen att lyckas på Youtube som företag och influencer gäller det att fånga besökarens uppmärksamhet - både innan, under och efter att de tittar på ett klipp.…
Har du eller ditt företag kommit igång med Youtube eller har ni en Youtube-kanal som ni vill att fler ska hitta till? Låt mig introducera Youtube SEO. Precis som att…
Dags att komma igång med mailutskick? Kul! Email marketing är absolut något alla e-handlare bör ha med i sin marknadsföringsstrategi. Det är en välbeprövad metod känd för att ge hela…
Vill du få mer synlighet på Pinterest och driva mer trafik från Pinterest till din webbplats? Då har du hamnat helt rätt! I denna guide delar vi med oss av…
LinkedIn är en plats där nöje möter jobb. Både som privatperson och företag vill man se till att ens profil uppfyller de grundläggande kraven, och där är bilder i rätt…
Instagram är centrum av bilduniversumet! Med bilder som fokus så finns det även många bildformat på Instagram att hålla reda på. Men du kan andas ut! Här är den enda…
Är du på jakt efter rätt bildstorlek för Facebook bilder, inlägg eller annonser? Du kan sluta leta! Här är den enda guiden du behöver när det kommer till bildstorlekar för…
Vad är ett marketing automation flöde och vilka automation flöden är relevanta för en e-handel? I denna artikel går vi igenom vilka 5 flöden som varje e-handlare behöver. Dels för…
Ansvarar du för verksamhetens marknadsföring eller större projekt som rör webbplatsen? Då sitter du med största sannolikheten som beställare, antingen internt eller externt. En tung roll att axla som kräver…