Att skapa bra Facebook Ads copy kan vara svårt, men det är oerhört viktigt för att nå ut till din målgrupp och få dem att interagera med din annons. En…
I en uppsjö av olika email metrics att hålla reda på kan det ibland vara svårt att fastställa vilka email metrics/KPIer som är primära och vilka som är sekundära. Därför…
Att annonsera på Facebook kan vara mycket bra för din marknadsföring men samtidigt är det lätt att göra fel. Kanske upplever du då att dina kampanjer inte presterar tillräckligt bra?…
Att skapa sökordsannonser kan vara svårt och tidskrävande. Ibland behöver man hjälp för att nå resultat - Google Dynamic Search Ads (DSA) är en annonstyp som hjälper dig på traven.…
Undrar du vad Facebook Ads format är eller hur du ska använda formaten? Det finns flera fördelar och nackdelar med de olika formaten. De lämpar sig för olika syften och…
Responsive Search Ads (RSA) är sökordsannonsering på Google där du tillsammans med Googles maskininlärning optimerar din annonscopy. Men hur fungerar det och hur skapar man Responsive Search Ads? Svaret på…
Igår, 11 oktober 2022, kom nyheten ut att Google byter namn på sitt populära datavisualiseringsverktyg Google Data Studio till Looker Studio. Men var ett namnbyte allt som hände eller kommer…
Nyhetsbrev och email marketing är än idag en av de mest använda marknadsföringsmetoderna tack vare sin höga ROI. Men för att uppnå den fulla potentialen av nyhetsbrev så krävs det…
Google Looker Studio är ett datavisualiseringsverktyg som används för att bygga dashboards för att lättare visualisera din data. Men hur använder du verktyget och hur kan det hjälpa dig? Här…
Det estimeras att det genomförs runt 63 000 “googlingar” globalt varje sekund. Det blir hissnande 5,4 miljarder googlingar, varje dygn! Google dominerar också den svenska marknaden bland alla sökmotorer. Enligt…
Är du en av dem som inte fullt förstått vad cookies (kakor) är och hur de fungerar? Du är inte ensam! Cookies fyller flera olika funktioner - från att ge…
Retargeting är en annonseringsmetod som hjälper dig nå personer som redan visat intresse för din hemsida eller app. Alltså riktad annonsering mot de som redan visat ett intresse för en…
Datavisualisering är en av de mest förbisedda men en av de viktigaste delarna i marknadsföring. För vad är data och statistik om ingen förstår den eller om du inte kan…
Google Ads Quality Score är ett mått på hur hög “kvalitet” en annons har. Att känna till och kunna förbättra Quality Score (kvalitetsresultat på svenska) är ett mycket kostnadseffektivt sätt…
Att spåra Facebook Ads i Google Analytics 4 är nödvändigt för att till fullo förstå vilken effekt din kampanj på Facebook har på kundresan. Glöm inte att lägga till Meta-pixeln…
Email marketing är ett område inom den digitala marknadsföringen som har hängt med väldigt länge som kommunikationskanal. Men trots det fortsätter sättet vi arbetar med email på att utvecklas till…
För att nå framgång i marknadsföring, liksom i alla branscher, krävs mål. Ett användbart mål som ofta nämns och används för alla typer av investeringar är ROI, return on investment…
Välkomstmail är det mail som i regel har den allra högsta öppningsfrekvensen av alla mail du skickar ut till dina mottagare. För att vara mer exakt så är den genomsnittliga…
Få har tid att ge sig ut och fotografera allt innehåll till webb, presentationer och sociala medier konton. Så när tiden inte räcker till förlitar du dig kanske på sajter…
Vad är dark mode? Dark mode är en inställning som användaren kan applicera på både datorer och mobiler för att ändra färgerna på skärmen. Idén med dark mode är att…