Att uppnå lönsamhet är kärnan i all annonsering. Med Google Ads och andra annonseringskanaler finns det flera strategier för att säkerställa att din annonsering är lönsam. En viktig strategi är…
Användandet av Performance Max ökar stadigt, särskilt bland e-handlare. Denna typ av automatiserade, AI-drivna kampanjer kommer att få en allt större roll inom SEM-annonsering framöver. Läs vidare för att få…
Vill du maximera synligheten för dina produkter på Google? Då har du kommit rätt. I detta blogginlägg går vi igenom hur du kommer igång med Google Merchant Center. Oavsett om…
Högtider kan bli potentiella guldgruvor för företagare som vill locka nya kunder och öka försäljningen. Under Black Week-dagarna omsätter e-handeln 15% mer än en genomnsittsdag och under julveckan konsumerar vi…
Vill du skala upp och öka din onlineförsäljning? Google Shopping Ads är en bra och effektiv annonstyp som kan hjälpa dig med det. Bland e-handlare kommer majoriteten av de betalda…
Är du e-handlare och letar efter sätt att få din verksamhet att växa och bli mer lönsam? Kanske har du en bra produkt till ett bra erbjudande men ändå får…
...som du förmodligen inte visste fanns, men som kan hjälpa dig. Precis som att en målare behöver penslar och färg, så behöver en marknadsförare digitala verktyg i för att prestera…
Att skriva på ett sätt som både fångar mottagarens uppmärksamhet, får dem att vilja läsa och slutligen konvertera är en konst i sig. Att nå fram i det digitala bruset…
Stora som små företag har drabbats hårt av förlorade kunder de senaste åren på grund av pandemin. Effekten av det är att företag har blixt-digitaliserat sig genom appar och smidiga…
Att skapa sökordsannonser kan vara svårt och tidskrävande. Ibland behöver man hjälp för att nå resultat - Google Dynamic Search Ads (DSA) är en annonstyp som hjälper dig på traven.…
Responsive Search Ads (RSA) är sökordsannonsering på Google där du tillsammans med Googles maskininlärning optimerar din annonscopy. Men hur fungerar det och hur skapar man Responsive Search Ads? Svaret på…
Det estimeras att det genomförs runt 63 000 “googlingar” globalt varje sekund. Det blir hissnande 5,4 miljarder googlingar, varje dygn! Google dominerar också den svenska marknaden bland alla sökmotorer. Enligt…
Retargeting är en annonseringsmetod som hjälper dig nå personer som redan visat intresse för din hemsida eller app. Alltså riktad annonsering mot de som redan visat ett intresse för en…
Google Ads Quality Score är ett mått på hur hög “kvalitet” en annons har. Att känna till och kunna förbättra Quality Score (kvalitetsresultat på svenska) är ett mycket kostnadseffektivt sätt…
För att nå framgång i marknadsföring, liksom i alla branscher, krävs mål. Ett användbart mål som ofta nämns och används för alla typer av investeringar är ROI, return on investment…
ROAS är ett begrepp som används flitigt inom annonsering och kanske framförallt inom e-handeln. Men vad betyder egentligen ROAS, hur skiljer det sig från ROI och hur kan du implementera…
Att annonsera på Google är ett effektivt sätt att få ditt företag att växa och nå sina mål. Men, att skapa ett optimalt konto kan också upplevas som svårt. Särskilt…