Lenny Silwer Wright

DIGITAL ANALYTICS

Lenny är utbildad onlinemarknadsförare på Medieinstitutet och är specialiserad inom digital analys. På Maia arbetar han med datahämtning och bearbetning med verktyg som Supermetrics, Looker Studio, BigQuery och Google Sheets.

Lenny har ett stort intresse för sport och har en kandidatexamen i Sport management sedan tidigare. Fritiden består av fotboll och långa promenader med hunden. Det blir även en och annan resa ner till Skåne för att hälsa på familjen så fort möjligheten finns.

Ett urval av de varumärken Lenny arbetat med

Lennys populäraste blogginlägg

Filter

Så gör du ett a/b-test – våra bästa tips!

A/B-testning är en kraftfull metod inom digital marknadsföring eftersom det kan hjälpa marknadsförare att optimera sitt content för att öka konverteringar, försäljning eller engagemang från användarna.  Vad är ett A/B…

Vad är BigQuery? – Vi guidar dig!

Google BigQuery är en plattform för datahantering och analys som tillåter organisationer att hantera och analysera stora mängder data på ett effektivt sätt. BigQuery är en molnbaserad lösning, vilket innebär…

Google Data Studio blir Looker Studio

Igår, 11 oktober 2022, kom nyheten ut att Google byter namn på sitt populära datavisualiseringsverktyg Google Data Studio till Looker Studio. Men var ett namnbyte allt som hände eller kommer…