Lenny Silwer Wright

DIGITAL ANALYTICS

Lenny är utbildad onlinemarknadsförare på Medieinstitutet och är specialiserad inom digital analys. På Maia arbetar han med datahämtning och bearbetning med verktyg som Supermetrics, Looker Studio, BigQuery och Google Sheets.

Lenny har ett stort intresse för sport och har en kandidatexamen i Sport management sedan tidigare. Fritiden består av fotboll och långa promenader med hunden. Det blir även en och annan resa ner till Skåne för att hälsa på familjen så fort möjligheten finns.

Ett urval av de varumärken Lenny arbetat med

Lennys populäraste blogginlägg

Filter

Google Consent Mode v2 – Allt du behöver veta inför skiftet

Vad är Google Consent Mode v2? Och varför har den blivit ett måste för en fortsatt framgångsrik annonserings-strategi för den som vill köra Google Ads och Analytics även efter mars…

Vässa marknadsföringen med kunddata

Kunddata är ett av de mest kraftfulla verktygen i marknadsföring. I dagens digitala era genereras enorma mängder data varje dag, och att kunna utnyttja denna data på rätt sätt kan…

Förstå dina kunder med datadriven marknadsföring

Datadriven marknadsföring är en strategi som använder kunddata och analys för att fatta beslut om webbsidan, marknadsföringskampanjer och kundkommunikation. Genom att använda data som grund för marknadsföringsbeslut kan företag skapa…