Carl-Christian Bergman

PERFORMANCE SPECIALIST

Carl-Christian är utbildad online-marknadsförare vid Medieinstitutet och är specialiserad på betald digital annonsering i allmänhet och sökmotormarknadsföring (SEM) i synnerhet. Han har även en kandidatexamen i nationalekonomi.

På fritiden umgås han mycket med familj och vänner. Utöver det besöker han gärna quiz och tränar en del, för närvarande är boxning extra kul.

Ett urval av de varumärken Christian arbetat med

Carl-Christians populäraste blogginlägg

Filter

Dynamic Search Ads – Fördelar och utmaningar med annonstypen

Att skapa sökordsannonser kan vara svårt och tidskrävande. Ibland behöver man hjälp för att nå resultat - Google Dynamic Search Ads (DSA) är en annonstyp som hjälper dig på traven.…

Vad är retargeting och hur fungerar det?

Retargeting är en annonseringsmetod som hjälper dig nå personer som redan visat intresse för din hemsida eller app. Alltså riktad annonsering mot de som redan visat ett intresse för en…

Quality Score – sänk din annonskostnad i Google Ads!

Google Ads Quality Score är ett mått på hur hög “kvalitet” en annons har. Att känna till och kunna förbättra Quality Score (kvalitetsresultat på svenska) är ett mycket kostnadseffektivt sätt…