Carl-Christian Bergman

PERFORMANCE SPECIALIST

Carl-Christian är utbildad online-marknadsförare vid Medieinstitutet och är specialiserad på betald digital annonsering i allmänhet och sökmotormarknadsföring (SEM) i synnerhet. Han har även en kandidatexamen i nationalekonomi.

På fritiden umgås han mycket med familj och vänner. Utöver det besöker han gärna quiz och tränar en del, för närvarande är boxning extra kul.

Carl-Christians populäraste blogginlägg

Filter

Performance Max i Google Ads – hur fungerar det?

Användandet av Performance Max ökar stadigt, särskilt bland e-handlare. Denna typ av automatiserade, AI-drivna kampanjer kommer att få en allt större roll inom SEM-annonsering framöver. Läs vidare för att få…

Kom igång med Google Merchant Center

Vill du maximera synligheten för dina produkter på Google? Då har du kommit rätt. I detta blogginlägg går vi igenom hur du kommer igång med Google Merchant Center. Oavsett om…

Annonsering under högtider- 7 värdefulla tips för framgångsrika kampanjer

Högtider kan bli potentiella guldgruvor för företagare som vill locka nya kunder och öka försäljningen. Under Black Week-dagarna omsätter e-handeln 15% mer än en genomnsittsdag och under julveckan konsumerar vi…