Webinar | Digital Marknadsföring

Google Consent Mode v2: Är du redo?

Om webinaret

Har du också hört talas om “Google Consent Mode V2” och undrar vad det är för något? Du kanske också undrar om detta berör din verksamhet och vad du i så fall behöver ta action på? Oroa dig inte, vi går igenom allt du behöver veta om Google Consent Mode V2!

Bakom detta webinar står tre av våra experter inom digital marknadsföring:

Lenny Silver Wright – Digital Analytics Specialist
Kim Westervind – Senior Analytics Specialist
Carl-Christian Bergman – Performance Specialist

Tillsammans kommer de guida dig och visa dig varför Google Consent Mode V2 kan vara avgörande för din verksamhets datainsamling. För alla som använder Google Ads är det ett måste att se över Google Consent Mode. Är du redo?

I webinaret kommer vi gå igenom:

  • Vi guidar dig genom vad Google Consent Mode är
  • Ger dig bakgrunden kopplat till Digital Markets Act (DMA)
  • Varför du behöver säkerställa Consent Mode
  • Beslut du behöver ta för din samtyckeshantering
  • Vad Consent Mode faktiskt innebär för annonseringen

Webinaret “Google Consent Mode V2: Är du redo?” riktar sig till dig som jobbar med betald annonsering i Google Ads eller bara generellt inom digital marknadsföring och vill hålla dig uppdaterad.

Tips! Se vårt webinar om Google ads och ta del av tips från vår performance specialist, Christian Sturk.

Se om dragningen

Inspelad 6 februari | Gratis

    Lenny Silwer Wright

    DIGITAL ANALYTICS

    Lenny är utbildad onlinemarknadsförare på Medieinstitutet i Stockholm och är specialiserad digital analytiker. Han har även en kandidatexamen i Sport Managament.

    Kim Westervind

    DIGITAL ANALYTIKER

    Kim är digital analytiker och utbildar i Google Tag Manager på flera yrkeshögskolor. Hon har även gästat Google Digitalakademin på ämnet analys.

    Carl-Christian Bergman

    PERFORMANCE SPECIALIST

    Carl-Christian är utbildad online-marknadsförare vid Medieinstitutet och är specialiserad på betald digital annonsering i allmänhet och sökmotormarknadsföring (SEM) i synnerhet.