Kim Westervind

DIGITAL ANALYTIKER

Kim är en ”krealytisk” person – content specialist och digital analytiker. Kim har mångårig erfarenhet av att konsultera några av Sveriges mest välkända bolag. Hon utbildar också framtidens talanger på skolor som Medieinstitutet, Nackademin, IHM och Berghs.

Kim tycker även om inredning och att laga mat På fritiden spenderar hon alldeles för många timmar på att konsumera inspiration på Instagram. Mest tid får såklart familjen!

Ett urval av de varumärken Kim arbetat med

Kims populäraste blogginlägg

Filter

RIP Universal Analytics (UA)

Under gårdagen (16 mars 2022) gick Google ut med stora nyheter som kommer förändra arbetssättet inom digital analys för många. Från och med 1 juli 2023 kommer Googles mycket populära…

Vad är UTM-taggning?

UTM-taggning är ett sätt att spåra dina kampanjer bättre i Google Analytics. UTM ger dig möjlighet att styra dimensionerna kampanj, källa och medium på den inkommande trafiken. Fördelarna? Framförallt enklare…

Vad gör tags, triggers och variables i GTM?

Har du precis kommit igång med mätning eller är du nyfiken på hur GTM fungerar? Då är det bara att läsa vidare. I detta inlägg går vi igenom grundkomponenterna i…