Att ha en mobilanpassad webbsida är inte ett val utan en nödvändighet. Med tanke på den ökande användningen av mobila enheter anses responsiv design inte längre bara vara bästa praxis,…
Målet med UI-design är att göra gränssnittet både estetiskt tilltalande och lätt att använda. Men det kan ibland vara svårt att sätta fingret på vad som skiljer en bra design…
Att uppnå lönsamhet är kärnan i all annonsering. Med Google Ads och andra annonseringskanaler finns det flera strategier för att säkerställa att din annonsering är lönsam. En viktig strategi är…
Även om det ibland känns som det, så är inte “GA” det enda analyssystemet på marknaden. I Sverige (och många andra länder) så är det däremot det dominerande valet. Men…
Du som jobbar med projektledning vet att en framgångsfaktor till att nå bästa resultat i ett projekt och samtidigt höja arbetsglädjen, motivationen och prestationen är att sätta upp mål. Kanske…
Under sin årliga I/O-konferens avslöjade Google att de lanserar generativ AI direkt i sökresultaten. En riktigt stor lansering (bland många höjdpunkter under konferensen) som kommer förändra söket, och hur vi…
Vi vet alla att konverteringar är livsviktiga för din webbplats, eftersom det handlar om att omvandla besökare till engagerade kunder eller leads. I detta blogginlägg kommer du att få en…
Bounce rate är ett mätvärde som varje webbplatsägare och digital marknadsförare bör ha koll på. Men vad innebär egentligen bounce rate? Och hur vet du om din webbplats har en…
Användandet av Performance Max ökar stadigt, särskilt bland e-handlare. Denna typ av automatiserade, AI-drivna kampanjer kommer att få en allt större roll inom SEM-annonsering framöver. Läs vidare för att få…
Vill du maximera synligheten för dina produkter på Google? Då har du kommit rätt. I detta blogginlägg går vi igenom hur du kommer igång med Google Merchant Center. Oavsett om…
Har du någonsin funderat över hur väl Google Analytics 4 överensstämmer med den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR)? I detta inlägg kommer vi utforska möjligheterna att använda Google Analytics 4 i enlighet…
Visst kan det kännas lite svårt att sticka ut i den digitala trängseln och locka rätt kunder till din e-handel? Inga problem, we have got your back! I denna artikel…
Big Data är ett uttryck inom datavetenskapen och något som vi kommer i kontakt med allt mer inom digital marknadsföring. Förenklat är Big Data stora eller komplexa data som är…
Jobbar du med content och vill effektivisera ditt arbete med AI? 2023 var ett blomstrande år i teknikutvecklingen, men nu gäller det att kapitalisera och ta vara på det! Här…
Vad är Google Consent Mode v2? Och varför har den blivit ett måste för en fortsatt framgångsrik annonserings-strategi för den som vill köra Google Ads och Analytics även efter mars…
Högtider kan bli potentiella guldgruvor för företagare som vill locka nya kunder och öka försäljningen. Under Black Week-dagarna omsätter e-handeln 15% mer än en genomnsittsdag och under julveckan konsumerar vi…
Upplever du att du har skapat bra innehåll och optimerat det enligt konstens alla regler men ändå inte uppnått höga placeringar på Google? Du är inte ensam! En vanlig orsak…
Vill du skala upp och öka din onlineförsäljning? Google Shopping Ads är en bra och effektiv annonstyp som kan hjälpa dig med det. Bland e-handlare kommer majoriteten av de betalda…
Är du e-handlare och letar efter sätt att få din verksamhet att växa och bli mer lönsam? Kanske har du en bra produkt till ett bra erbjudande men ändå får…
...som du förmodligen inte visste fanns, men som kan hjälpa dig. Precis som att en målare behöver penslar och färg, så behöver en marknadsförare digitala verktyg i för att prestera…