Webinar | Digital analys

Att välja analyssystem: Vad finns det för alternativ till GA4?

Om webinaret

Vill du lära dig skillnaderna mellan olika analyssystem och ta reda på vilket som är det optimala analysverktyget för din verksamhet? Då har du kommit rätt!

Den 31 juli släcktes Universal Analytics, inför detta brann det i knutarna för den nya motsvarigheten – GA4. Men är GA4 det enda alternativet? Eller rättare sagt, är det som analyssystem det bästa alternativet för just er verksamhet? Kim Westervind, senior digital analytiker med lång erfarenhet av att konsultera några av Sveriges största bolag, går igenom allt du behöver för att reda ut vilket analyssystem som passar din verksamhet.

I webinaret går vi igenom:

  • Skillnaden mellan UA och GA4
  • För och nackdelar med GA4
  • Jämförelse av analyssystem
  • Risker och begränsningar ur ett GDPR-perspektiv

Webinaret “Att välja analyssystem: Vad finns det för alternativ till GA4?” riktar sig till alla som vill öka kunskapen kring skillnaderna mellan olika analyssystem och kunna göra mer medvetna systemval framåt.

Tips! Se vårt webinar om att arbeta datadrivet och lär dig hur du kan dra nytta av data i din verksamhet.

Se om dragningen

Inspelad 22 mars | Gratis

    Kim Westervind

    DIGITAL ANALYTIKER

    Kim är digital analytiker och utbildar i Google Tag Manager på flera yrkeshögskolor. Hon har även gästat Google Digitalakademin på ämnet analys.