Webinar | Analys

Mätning för nybörjare

Om webinaret

Är mätning något ni tänker att ni “borde fixa” men skjuter på? Det är vanligt – vi vet. Många etablerade företag kämpar med bristfällig mätning under lång tid innan de tar tag i det på allvar. Ibland kan mätningen till och med vara helt utanför din kontroll, outsourcad till en extern webbyrå där du som beställare, webbansvarig eller analytiker inte har den nödvändiga behörigheten att genomföra de åtgärder du vill se utan att vara beroende av någon annan. Men det är dags att förändra detta. 

I detta webinar går Kim Westervind, senior analytiker med många års erfarenhet i branschen, igenom vilken grundläggande mätning som bör vara på plats på alla webbplatser och värdet av korrekt mätning. Vi kommer att titta närmare på de vanligaste verktygen för analys och mätning, samt ge dig konkreta tips och råd för att komma igång med mätningen rent praktiskt.

Ladda ner webinaret och få koll på din mätning!

Innehåll i korthet:

  • Varför mätningen är viktigt 
  • Vanliga verktyg för analys och mätning
  • Hur du kommer igång rent praktiskt
  • Vanliga misstag du vill undvika
  • Tips till dig som är på beställarsidan
  • Frågestund – få dina frågor besvarade

Webinariet “Mätning för nybörjare” riktar sig till dig som vill vässa kunskaperna inom analys, har ansvar för analys och mätning på företaget eller sitter på beställarsidan internt eller externt mot byrå.

Tips! Se vårt webinar om att arbeta datadrivet och lär dig att ta vara på din insamlade data.

Se om dragningen

Inspelad 1 juni | Gratis

    Kim Westervind

    DIGITAL ANALYTIKER

    Kim är digital analytiker och utbildar i Google Tag Manager på flera yrkeshögskolor. Hon har även gästat Google Digitalakademin på ämnet analys.