Carl-Christian Bergman

PERFORMANCE SPECIALIST

Carl-Christian är utbildad online-marknadsförare vid Medieinstitutet och är specialiserad på betald digital annonsering i allmänhet och sökmotormarknadsföring (SEM) i synnerhet. Han har även en kandidatexamen i nationalekonomi.

På fritiden umgås han mycket med familj och vänner. Utöver det besöker han gärna quiz och tränar en del, för närvarande är boxning extra kul.

Carl-Christians populäraste blogginlägg

Filter

Max-CPA: Vägen till lönsam annonsering

Att uppnå lönsamhet är kärnan i all annonsering. Med Google Ads och andra annonseringskanaler finns det flera strategier för att säkerställa att din annonsering är lönsam. En viktig strategi är…

Kom igång med Google Merchant Center

Vill du maximera synligheten för dina produkter på Google? Då har du kommit rätt. I detta blogginlägg går vi igenom hur du kommer igång med Google Merchant Center. Oavsett om…

Annonsering under högtider- 7 värdefulla tips för framgångsrika kampanjer

Högtider kan bli potentiella guldgruvor för företagare som vill locka nya kunder och öka försäljningen. Under Black Week-dagarna omsätter e-handeln 15% mer än en genomnsittsdag och under julveckan konsumerar vi…