Webinar | Digital analys

Så bygger du insiktsfulla dashboards som leder till action

Om webinaret

Upplev kraften i datadrivna beslut med Kim Westervind, senior analytiker med en imponerande bakgrund där hon konsulterat några av Sveriges mest välkända bolag!

Det är lätt att skapa en dashboard med massor av data. Det är svårare att skapa en dashboard med rätt data som gör dashboarden till ett värdefullt verktyg med tydliga actions istället för en resurs ingen bemödar sig att titta på. Låt oss dela våra bästa tips så er organisation kan bli mer datadriven.

Innehåll i korthet:

  • Hur man praktiskt skapar en dashboard i Google Looker studio (fd. Data Studio)
  • Undvik analys paralys (mer data än man vet vad man ska göra av)
  • Engagera medarbetare
  • Tips till dig som är på beställarsidan
  • Frågestund – få dina frågor besvarade

Webinariet “Så bygger du insiktsfulla dashboards” riktar sig till dig som sitter i ett marknadsteam som antingen behöver dashboards eller har dashboards som är så pass breda, att ingen faktiskt använder dem.

Tips! Se vårt webinar om att arbeta datadrivet och lär dig ta vara på den fulla potentialen av din datainsamlig.

Se om dragningen

Inspelad 14 december | Gratis

    Kim Westervind

    DIGITAL ANALYTIKER

    Kim är digital analytiker och utbildar i Google Tag Manager på flera yrkeshögskolor. Hon har även gästat Google Digitalakademin på ämnet analys.