Skip to main content

LinkedIn är en plats där nöje möter jobb. Både som privatperson och företag vill man se till att ens profil uppfyller de grundläggande kraven, och där är bilder i rätt format en hygienfaktor! I denna guide listar vi allt du behöver veta när det kommer till bildstorlekar för LinkedIn. Vi listar de senaste formaten för alltifrån profilbilder och omslag till video och annonser.

Bild

Storlek

Linkedin profilbild (företag)
300 x 300 px
Linkedin omslagsbild (företag)
1536 x 768 px
Linkedin dynamisk annons (företagslogga)
100 x 100 px
Linkedin sponsrat innehåll (företag)
1200 x 627 px
Linkedin herobild (företag)
1128 x 376 px
Linkedin profilbild
400 x 400 px
Linkedin omslagsbild
1584 x 396 px
Linkedin-inlägg (desktop)
1200 x 1200 px
Linkedin-inlägg (mobil)
1200 x 628 px
Linkedin-inlägg med länk
1200 x 628 px
Linkedin-video
356 x 144 px (min) 4096 x 2304 px (max)

Gratis mall för contentkalender

Planera och strukturera dina publiceringar i sociala medier med vår contentkalender.

Bilstorlekar för fler kanaler

Det är inte bara Linkedin som har ett hav av bildstorlekar att välja mellan och hålla reda på. Här hittar länkar till vilka bildstorlekar som gäller för andra sociala kanaler, så att alla framtida bilder och videos som du skapar blir i rätt format!

Hoppas den här artikeln levde upp till dina förväntningar, behöver du hjälp med Linkedin eller övriga Sociala Medier, kom förbi på en kaffe vettja!

Jimmy Björnhård

SENIOR DIGITAL STRATEG

Jimmy är en serieentreprenör och passionerad growth marketer. På Maia är han VD, Senior konsult samt utbildare hos våra kunder och skolor.