Kim Westervind

DIGITAL ANALYTIKER

Kim är en “krealytisk” person – content specialist och digital analytiker. Kim har mångårig erfarenhet av att konsultera några av Sveriges mest välkända bolag. Hon utbildar också framtidens talanger på skolor som Medieinstitutet, Nackademin, IHM och Berghs.

Kim tycker även om inredning och att laga mat På fritiden spenderar hon alldeles för många timmar på att konsumera inspiration på Instagram. Mest tid får såklart familjen!

Ett urval av de varumärken Kim arbetat med

Kims populäraste blogginlägg

Filter

16 alternativ till Google Analytics

Även om det ibland känns som det, så är inte “GA” det enda analyssystemet på marknaden. I Sverige (och många andra länder) så är det däremot det dominerande valet. Men…

Så använder du Big data i din marknadsföring

Big Data är ett uttryck inom datavetenskapen och något som vi kommer i kontakt med allt mer inom digital marknadsföring. Förenklat är Big Data stora eller komplexa data som är…

8 AI-verktyg för content creators

Jobbar du med content och vill effektivisera ditt arbete med AI? 2023 var ett blomstrande år i teknikutvecklingen, men nu gäller det att kapitalisera och ta vara på det! Här…