Vi söker en

Performance Specialist

Rollbeskrivning

Är du en klippa på Performance Marketing, och sugen på att ansluta till ett team av andra vassa digitala marknadsförare? Som Performance Specialist på Maia kommer du få ansvara för att leda dina kunders digital tillväxt framåt med hjälp av betald marknadsföring inom sök och sociala medier.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Hantera, planera och optimera kontostruktur (fokus Google Ads och Facebook Ads)
  • Löpande uppföljning, analys och optimering av kampanjer mot uppsatta KPI-mål för maximal ROI
  • Skapa och uppdatera annonser/kampanjer med relevanta sökord
  • Skapa målgrupps- och sökordsanalyser
  • Ansvara för rapportering, kostnadskontroll, analys av utfall och resultat
  • Hitta kreativa lösningar för att optimera försäljningen av betald trafik
  • Bidra till kunskapsdelning internt och i kunduppdrag ihop med dina kollegor.

Vem är du?

Du är strukturerad och tidseffektiv, samtidigt som du trivs i en roll med ett högt tempo med många bollar i luften. Du arbetar proaktivt och förstår värdet av att skapa innehåll utefter kanal och målgrupp. Du är en ödmjuk och prestigelös person som har en hög uppskattning för att arbeta nära kollegor i ditt team, likväl som självständigt tillsammans med din kund.

Kvalifikationer

  • Utbildning inom digital marknadsföring (eller självlärd)
  • Minst 2 års yrkeserfarenhet av Paid social / Search
  • Vana att styra mot givna KPI:er
  • God analysförmåga och kunskaper i Google Analytics
  • Flytande i svenska och engelska (tal och skrift).

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av att jobba som frilansare, konsult eller projektledare
  • Erfarenhet av Microsoft Advertising
  • Erfarenhet av Googles övriga produktutbud för annonsering (display marketing, re-marketing, video marketing, Gmail sponsored promotions etc.)

Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Är du den vi söker? Ansök idag, vi utvärderar ansökningar löpande!

Ansök

    CV* (.pdf)